معرفی کتاب یک دولت و چند فرهنگ

خلاصه

کتاب «یک دولت و چند فرهنگ» با مروری بر سیاست تنوع فرهنگی کشور‌ها و با ۲۲ برداشت از تجارب پنج کشور در سیاست‌گذاری تنوع فرهنگی، به همت انتشارات کمیسیون ملی یونسکو ایران منتشر شده است.

دکتر حجت الله ایوبی با اشاره به این موضوع که جای خالی کتابی در زمینه مدیریت فرهنگی و سیاست‌گذاری فرهنگی نه تنها در ایران که در تمام دنیا دیده می‌شود، گفت: با توجه به کارهای اندکی که در این حوزه صورت گرفته، این کتاب می‌تواند اثری ارزشمند در مدیریت فرهنگی و سیاست‌گذاری فرهنگی باشد. جای خوشوقتی است که ایران مهد تمدن‌ها و فرهنگ‌های متنوعی است که به‌مثابه ثروتی بزرگ برای کشورمان به حساب می‌آیند و از دهلیز فرهنگ‌ها می توان راه را برای پیشرفت هر چه بیشتر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باز کرد. ایوبی همچنین تاکید کرد: در کشوری مثل فرانسه که داعیه تنوع فرهنگی دارد هنوز هم صحبت بر سر ادغام فرهنگ‌ها و نه پذیرش تنوع آن‌هاست! حال آن‌که در ایران ما این تنوع فرهنگی و قومیتی را پذیرفته‌ایم و با این پذیرش راه را برای فهم درست و ژرفی از سیاستگذاری فرهنگی، فراهم کرده‌ایم. این کتاب فراتر از یک ترجمه صرف بوده ومقالات گوناگون از کشور‌های مختلف با نگاهی کاملاتخصصی  گردآوری و ترجمه شده است.


در این کتاب مسئله «هویت» اصلی‌ترین علت توجه به تنوع فرهنگی عنوان می‌شود و به تنوع فرهنگی از آیین و نمایش تا تولید معنا و انسجام‌بخشی پرداخته می‌شود.

این کتاب زیر نظر دکتر حجت الله ایوبی و با همکاری محمدرضا بهمنی، محمود حاجیلویی، یوسف حسین نژاد، قباد سلیمانی، کمیل قیدرلو، رحیم کارگر، مهدی مولائی و فرشاد مهدی پور تدوین شده است.

با ما همراه باشید:

کانال اندیشکده در پیامرسان بله | | اینستاگرام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

×