کار فرهنگی و ذهن خلاق،
تمرکز مجدد بر نقد هنرمند و شبکههای اجتماعی در صنایع فرهنگی
این کتاب به طور انتقادی وضعیت رو به زوال کارگران خلاق را در جوامع معاصر به دنبال تغییرات مرتبط با گفتمان خلاقیت نئولیبرالی – از توزیع منابع حول تولید فرهنگی تا مصرف، و از مدیریت «زمان کار» تا «زمان زندگی» بررسی میکند.
این کتاب توجه ویژه ای به هویت کارگران فرهنگی به حاشیه رانده شده (کم دستمزد یا پاداش کمتر) دارد و استدلال می کند که کار فرهنگی را نمی توان به عنوان راهی به دام افتادن از طریق استثمار خود (کار فداکاری) و یا به عنوان شکلی انتزاعی از خودمختاری خلاق درک کرد. کارگران خلاق باید «نقد هنرمند» را درگیر کنند تا ارزشهای اجتماعی ساختن فرهنگ را بهعنوان «کار عمومی» دوباره ادعا کنند.
هم میآورد، کمک قابل توجهی به تحقیق در مورد اقتصاد فرهنگی است و مورد توجه محققان در این زمینه و دست اندرکاران مدیریت کار فرهنگی خواهد بود.